چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۱۱:۳۰

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:
بازاریابی بین‌المللی از اهداف وزارت راه و شهرسازی در توسعه بنادر است

باشگاه خبری فراساحل: عباس آخوندی در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه دریایی جمهوری‌اسلامی ایران‌ ‌گفت: برای توسعه بنادر به دنبال بازاریابی بین‌المللی هستیم و تلاش داریم در رویکردی تازه ذینفعان مانند کشورهای هند و افغانستان را در آن فعال ‌کنیم. وی افزود تا‌کنون 403 میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه‌ ملی اخذ شده‌ و در دو مرحله 85 و 150 میلیون دلار از‌ سوی طرف‌های هندی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، ما در این بندر هم به دنبال بازاریابی بین‌المللی هستیم و تلاش داریم در رویکردی تازه ذینفعان مانند کشورهای هند و افغانستان را در آن فعال‌کنیم. وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به توسعه بندر چابهار آن‌را یکی از پروژه‌های سریع‌ اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ظرفیت این بندر از دو و‌نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون‌ تن افزایش یافته و با همین روند افزایش خواهد یافت.


وی در ادامه اظهاراتش از پیشرفت طرح توسعه بندر جاسک خبر داد و اعلام کرد: نوسازی فاز یک و دو بندر شهید رجایی و آغاز طرح احداث فاز سه این بندر، توسعه بندر امام ‌خمینی(ره)، بندر خرمشهر و بنادر شمالی کشور از دیگر برنامه‌های وزارت را در آینده نزدیک خواهد بود. آخوندی یکی دیگر از پروژه‌های مهم بندری را طرح توسعه بندر چابهار دانست و‌گفت: برای توسعه این بندر تا‌کنون 403 میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی اخذ شده‌ و در دو مرحله 85 و 150 میلیون دلار از‌ سوی طرف‌های هندی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. آخوندی یکی دیگر ازپروژه‌های مهم وزارت راه را در بخش دریایی توسعه صنعت بانکرینگ دانست و اظهار داشت: تا سال آینده چندین‌پروژه بانگرینگ را در تمام بنادر کشور افتتاح خواهیم کرد. وزیر راه و شهرسازی گفت: من به طرف‌های بین‌المللی اطمینان می‌دهم که ما با قواعد بازی بین‌‌المللی آشناییم و به آنچه تعهد می‌کنیم پایبندیم. وی افزود دریا یک حوزه بین‌المللی و جهانی است از همین رو افزایش قدرت و رقابت پذیری آن در جهان مسئله اصلی ماست؛ ما باید در این حوزه چه در بخش سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری توانمندی‌های خود را بالا ببریم.

آخوندی ادامه داد: ما باید با توجه به دارا بودن ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل سهم خود را در‌ این حوزه بدست بیاوریم. به همین دلیل من به طرف‌های بین‌المللی اطمینان می‌دهم که ما با قواعد بازی بین‌المللی آشناییم و به آنچه تعهد می‌کنیم پایبندیم. وزیر راه و شهرسازی ضمن یادآوری این‌مسئله که ایران یکی از بنیانگذاران IMO است تاکید کرد: ایران در سخت‌ترین شرایط نیز یکی از کشورهای با وضعیت سفید در این سازمان بوده است. وی ضمن اشاره به آشوب و ناامنی که منطقه را فرا گرفته گفت: مرزهای سه‌گانه ایران با وجود این‌ناامنی ها خوشبختانه کاملا امن است که باید برای این امنیت از نیروی‌های ارتش و سپاه تشکر کرد. وزیر راه در ادامه سخنانش دریا را ثروتی مهم برای کشور دانست و اظهار داشت: دریا هم حوزه حمل و نقل است و هم مسافرت، شیلات و منابع دریایی و هم شهرسازی و سکونت در بنادر بنابراین نمی‌توان این‌حوزه را تنها درحوزه حمل و نقل خلاصه کرد. آخوندی نوسازی و توسعه بنادر کشور را بسیار مهم دانست و افزود: اضافه بر این‌ها بازاریابی بین‌المللی بنادر یکی از اولویت‌های‌ ما خواهد‌بود.



  کد خبر : 2415
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :